بازار مجازی یا فروشگاه اینترنتی چند منبعه فوداکس، این امکان را فراهم میآورد تا تمامی تامین کنندگان شامل تولیدکنندگان داخلی، واردکنندگان کالای خارجی و فروشندگان کالا (فروشگاه ها و کلیه اماکن عرضه محصولات ایرانی و خارجی) بتوانند اقلام خود را به زنجیره تامین و مصرف، معرفی و فرایند تجاری خود را ارتقاء داده و مدیریت نمایند.
در این سامانه بازار، فضایی تجاری و مجازی در اختیار تمامی تامین کنندگان قرار میگیرد تا ضمن معرفی محصول خود، امکان ارتباط با مصرف کنندگان (اشخاص و سازمانهای خریدار حقوقی و حقیقی) را داشته باشند و فضای دادوستد کالا (جریان مالی و جریان تحویل کالا) را شکل دهند. هر عضو این سامانه میتواند اطلاعات محصولات خود را (بر اساس دادههای استاندارد) از طریق بستر الکترونیکی منتشر کند تا در اختیار مصرفکنندگان اطلاعات بالقوه و بالفعل مانند مشتریان آنها قرار بگیرد. هدف اصلی، معرفی یک شرکت (یا فروشگاه) و محصولاتش به فضای مصرف و تمایل به افزایش تنوع محصولات و در نهایت افزایش کمّی و کیفی فروش و عرضه محصولات است. دادههای استاندارد مصرفی در این سامانه باعث پدید آمدن زبان مشترک توصیف محصولات در این بازار میشود و انجام انواع تحلیلهای مدیریتی موردنیاز (اطلاعات و آمار فروش و عرضه محصولات) را فراهم میآورد.
در نقطه مقابل، تعامل بهره برداران و خریداران با این بازار به نحو ساده با انجام کلیه تراکنشهای مرتبط، در برخی زمانها بدون حضور در محل عرضه، امکان مقایسه و … شکل میگیرد و میتوانند نیازهای خود را بصورت سیستمی و برخط خرید نمایند. جستجو و انتخاب کالا یا کالاهای مورد نیاز در قدم اول و سپس تنظیم سبد کالا و سفارش کالا، پرداخت هزینه خرید کالا و در نهایت سفارش گذاری برای فروشگاه یا فروشگاه های مورد نظر باعث می گردد تامین کننده مورد نظر لیست کالای سفارشی را مشاهده و نسبت به ارسال و تحویل کالا برای خریدار (مصرف کننده) اقدام نماید. روابط بین تامین کنندگان از همین طریق و براساس روتین خود فراهم است.
بازار مجازی فوداکس به عنوان فروشگاه اینترنتی سامانه کشاورزآن با حضور تامینکنندگان و تولیدکنندگان برای فروش مستقیم اینترنتی محصولات به منظور تامین نیاز مصرفکنندگان و ارتقای فضای فروش محصولات تمامی بهرهبرداران (کشاورزان، دامداران، مرغداران، فعالان حوزه شیلات، صنایع غذایی، عرضه کنندگان ماشینآلات و قطعات، نهال، گل و گیاه، بذر، سم، محصولات مشاغل خانگی و ...) شکل گرفته است. ثبت نام ساده و آسان و تعریف محصولات و ثبت اطلاعات تجاری مانند قیمت، تخفیف، فروش ویژه و .... در قالب ایجاد بازار فروش مجازی (اینترنتی) اقلام شکل گرفته است. تامینکنندگانی از اعضای سامانه زنجیره تامین کشاورزآن که تمایل به فروش اینترنتی محصولات با سیاستهای فروش فوداکس دارند در این بازار حاضر هستند.